8 min
Domeniu: afaceri din România și nu numai
Data : iunie 2020
Pentru cei care nu știu încă dacă au nevoie de un BLOG pentru firmă, sau pentru ei…
Pentru cei care nu știu de ce un tip de articol costă mai mult decât altul sau nu cunosc valorile sau ce face diferența…
Pentru cei care vor să facă bani din blog, fie personal, ca freelancer, sau pentru firmă, cu un blog de vânzare….
Pentru că articole de blog îmi e cel mai natural să scriu când scriu și cresc noi Pagini de blog pentru firme, am primit și multe întrebări legate de aceste diferențe.
O să scriu acest articol mai puțin pentru cei care vor să facă bani din blogul personal. Pentru asta, puteți citi pe cristianchinabirta.ro despre cum să faci bani din blogul tău, cum să primești produse sau invitații la evenimente. El spune:
”Nu faci bani din blog, faci bani din bussinesul pe care îl construiești în jurul blogului.”
Acest blog este pentru toți cei ce au un site, un produs sau serviciu de vândut și se întreabă dacă trebuie să aibă o pagină de blog, cine să scrie pe ea, ce să scrie, la ce preț și cum arată diferitele tipuri de blog care aduc sau nu vânzări. Ca să știe ce să ceară.
Și ce știu eu până acum, după 15 ani e scris și afaceri, pe super scurt, dacă nu vrei să citești mai departe: Bloguri trebuie să aibă toată lumea, că ajută pe online, dar să ai articole ce îți aduc bani sau reputație mai ai nevoie de ceva în PLUS.
La finalul acestui blog vezi și cum se face aprecierea între preț-cost-valoare la un blog de firmă.
Aici vedem cum sună diferitele bloguri, ca să știi ce să ceri. Părerea mea, după anii în care am avut o afacere și am primit servicii care mai de care mai ”pestrițe” și cu de la zero la mici rezultate, este:
”Învață nu să fii expert în toate, ci să știi ce să ceri unui expert.”
Așadar, eu am scris de toate:
Și am făcut și asta: Poezie, Povești pentru copii, Povești de dragoste, Scrisori de dragoste, Descrieri de produse, Descrieri de oameni.
Acum, articolele pentru bloguri, mai ales cele de firmă, sunt de tot felul: de la cele menite să facă din brand o autoritatea în domeniu, la cele de cunoaștere, informare, de studii de caz, în care povestești de un client al acelui blog sau o poveste de succes, la bloguri de vânzare, tutoriale și bloguri ce îmbină povestea cu vânzarea.
Am firmă: cum știu ce blog să cer și cât să plătesc pe el?
Cu exemple, trecem prin câteva articole, scopul lor și rezultatul la care au dus.
- Articole de blog de informate/descriere care îți aduc cereri – Sunt cele atât de bine optimizate încât răspund la o căutare sau întrebare și când clientul tău scrie pe Google acel SEARCH, dă de tine, de articolul de pe blogul tău și mai dă, la final de articol sau prin el, de un buton de comandă care îl îndeamnă să te contacteze.
Arată cam așa:
Și fac ca oamenii să te contacteze. Cam așa cum mai jos s-a întâmplat când cuplul a căutat ”sali de nuntă BRașov” , au dat de articolul meu de blog și au cerut și ofertă de fotografie.
Ce trebuie să conțină ca să fie profi: Butoane de comandă, Informație de calitate, Linkuri interne și externe, Să fie optimizate pentru mobil, Să fie optimizate cu descrieri, Să aibă titluri, subtitluri, Conține mai multe tipuri de imagini (video, foto, chart), Să ceară vânzarea.
Notă: Desigur că există și excepții de bloguri ce vând doar ca reacție la ceva spus în 100 de cuvinte, dar e rar. Cam așa arată un blog de prima pagină Google prin care vrei ca brandul tău să fie acolo, prezent ca răspuns la întrebări. Aici depinde de tipul articolului, care poate fi studiu de caz, articole lungi, de expert, de peste 2000 de cuvinte, studii de caz sau tuturiale ce nu se învechesc în timp.
2. Articole de blog care spun o poveste de lifestyle și îți dau și opțiuni pentru a ajunge acolo – adică scriu optimizat despre anumite tendințe și îți oferă opțiunile să ajungi acolo, sau scriu despre trenduri și se poziționează ca trendsetteri astfel
Cam așa:
Și acestea însă, ca să ajungă să fie cât mai accesate, înainte de calitatea pozelor și textului și linkurile din text, trebuie să ajungă în căutările Google. Ca să fie accesate, văzute, plăcute, apoi să se facă și comenzi.
Cam așa:
Și cam așa arată un articol de informare menit să facă imaginea brandului să fie poziționată ca expert în domeniu sau ca implicat în mișcare.
3. Articole tip compunere, gânduri, amintiri, poezii, știri – Un articol care nu e făcut să vândă și de la care să nu te aștepți să vândă, care nu poate costa cât un articol optimizat SEO și pe care îl poți scrie și tu, ca un mesaj mai lung. Adică așa:
Aici eu le și separ articolele de Inspirație de cele Poveste. Și cum arată ele:
Atunci trebuie să mai scriu așa articole? – DA!
Pentru că e așa cum scriam: Articolele pe un blog îți aduc, pe lângă vânzări: TRAFIC, REPUTAȚIE, EDUCAȚIE, ATENȚIE.
Și ce faci cu astea? Le folosești să VINZI MAI MULT și mai IEFTIN. Altfel cumperi ceva de la Smiley care cică ”îți recomandă el un raft” sau de la Ionel, care nu știi cine e, ce vrea și ce gusturi. Corect?
Dacă mai ai întrebări, ai nevoie de un sfat sau nu știi ce să ceri, te pot ajuta. Pentru că am pierdut și eu mult până să învăț.
Unde să postez aceste articole blog – ca să ajute firma?
- Pe Youtube – dacă ai destul curaj să apari pe sticlă și să faci un material video în care spui în cuvinte ce ai scris în cuvinte. Are valoare SEO.
- Pe instagram – la BIO poți trimite constant followeri și îi poți încuraja să intre pe articole.
- Pe Facebook, cu un text atrăgător, ce să stârnească interes și apoi poți folosi Pixelul facebook ca să îți faci audiență WARM dinc ei ce au fost interesați să intre să citească.
- Linkedin – pentru că TREBUIE să ai un profil acolo dacă vinzi B2B sau chiar către un public ce se poate găsi acolo.
- În BIO pe WhatsApp-Editezi profilul și poți constant să trimiți interesați spre blog, pentru că oricine te vede pe aplicație va vedea linkul tău.
Concluzia: Diferența între un blog informativ, optimizat SEO (ce te ajută să fii găsit și vinde) și un blog care nu are decât valoare de informare și sună a compunere, și pe care îl poți scrie și tu, fără să ai nevoie de un expert, se vede dacă primești un document word ce nu are subtitluri, nu vezi cuvinte subliniate sau îngroșate, nu vezi niciun CTA (buton de comandă cum vezi la final aici la mine) și nici măcar un link spre altceva.
Și se mai vede în reacții și în cum arată.
PS: Nu sunt de părere că trebuie să scrii/să ai pe blog doar articole de vânzare, pentru că cititorul simte asta. În schimb, cu clienții mei, oferim informație utilă, ajutor și tot ce am învățat le punem și lor la dispoziție. Ca expertiza noastră și faptul că ne facem temele să se vadă și să fie perceput de cititori ca informație BONUS. Și pentru asta să ne aleagă, pentru ce oferim fără să cerem nimic.
PPS: dacă ți-a fost de folos acest blog despre preț, blog sau site sau brand de ai, susține-mă cu un like pe pagina de FACEBOOK BUSINESS pentru viitoare proiecte din Portofoliu sau de zi cu zi și mici sfaturi despre cum să optimizezi afacerea ta.
Dacă vrei să scriu pentru tine, ne auzim pe unul din canalele de mai jos.
Te-ar mai putea interesa:
- Model blog optimizat SEO, domeniu pardoseli industriale
- STUDIU DE CAZ: PREȚ BLOG, COST BLOG, VALOARE BLOG
- Model – RECLAMĂ PE FACEBOOK CE A ADUS 80 CERERI DIN 180 LEI
Fiți buni, bine și cu minte,