fbpx
Studiu de caz: preț BLOG, cost BLOG, valoare BLOG

5 min

Domeniu: afaceri din România și nu numai 

Data : iunie 2020

Am întâlnit, înante de criză și mai ales de câteva săptămâni după starea de urgență, cazuri unul și unul. Dar nici înainte nu era penurie de astfel de cazuri, pentru că e greu să spui cuiva să investească în cuvinte. Mai ales când pare că majoritatea nu are timp, chef sau destulă cultură ca să le citească. 

Așa că azi vă arăt diferența dintre un blog ce vinde și unul ce e făcut să crească brandul/afacere. Și așa, despre cele 3 diferențe majore: preț blog, cost blog, valoare blog. 

De vreo doi ani, dacă nu mai bine, tot ce fac e conținut. Pentru firme din domenii diverse, pentru că pot și pentru că așa și învăț dacă nu știam, sau exersez ca să nu uit, dacă știu domeniul. 

Așadar, am scris de toate: 

 
Dar sunt expert la asta: 

 

Atenție, bloguri sunt de tot felul: de la personale, de povestit, de făcut recenzii, de foodie, de profesionist, gen jurnal etc.

Dar aici vorbesc de ce poate/trebuie să conțină un blog de firmă/brand.

Eu văd oportunități și idei ca să scriu conținut pe inima potențialilor clienți în diverse domenii. 

De ce?

Pentru că am un master în SOCIOLOGIE și știu cum se face research, cum gândesc masele și cum se manipulează, la ce reacționează și ce caută. Pentru că am o facultate de jurnalism, școală de publicitate și 20 de ani de scris aiurea, pentru toată lumea. 

Așadar: 

Am firmă: de ce să am blog și cum aleg cine mi-l scrie? 

Nu mi-am făcut niciodată reclamă, ca să primesc cereri pentru blog din alte surse COLD.

COLD = prospect/client care nu te cunoaște

Și după ce am început viața asta de digital nomad și am ajuns să lucrez de pe plaje, din câmpii de munte și din mașină în barcă, clienții au venit organic, din recomandări, unul de la altul. 

De aceea am companii/persoane care sunt alături de mine de 1-2-3-4-5 ani. 

Și ce face diferența? 

VALOAREA pe care încerc mereu să o aduc. Așa recunoști de fapt orice prestator bun: caută ce Reviews are, vezi ce a mai scris și mai ales, vezi cât de difers îi este Portofoliul, pentru că rezultate garantate într-un domeniu nu înseamnă nimic poate în altul. 

Peste tot ce am învățat din scris pun 10 ani de business, 2 eșecuri și 2 reușite și 6 ani de studii înalte și aduc cam ce îi ajută, cu un singur scop: să ofer rezultate vizibile, care să aducă astfel de reacții…

 

 

 

 

 

Dar care să aducă și clienți: 

Asta la reclame, dar despre asta în alt blog, pe care îl vezi la final. 

Cât despre căutări organice…se poate să primești cereri și doar pentru că ai răspuns la o întrebare. 

 

 

 

 

 

 

De ce să ai blog pentru firmă? 

  • neapărat dacă publicul tău este unul peste medie
  • dacă vrei să dai impresia că ai ceva de zis și vrei să te poziționezi ca lider de opinie și să pară că știi ce faci și ai ceva de zis
  • dacă știi deja ce întrebări sunt în domeniul tău și ai răspunsuri la ele, atunci trebuie să îți pese să le dai clienților tăi și să 
  • faci economie de timp ca să le răspunzi, pentru că e mai elegant să le dau toate la cald, înainte să fii întrebat

E important așadar pentru firma ta/brandul tău/persoana ta, investiția ta în imagine: 

 

  • să alegi colaboratorul potrivit
  • cuvintele cheie potrivite 
  • să îți cunoști sau descifrezi TARGETUL
  • să răspunzi la întrebările frecvente
  • să pui și tu întrebări
  • să faci follow up
  • să te folosești de acel public, prin PIXELUL FB sau Google Analytics
  • să ai răbdare – pentru că poate dura de la 30 de zile la câteva luni ca să urce blogul pe prima pagină, mai ales dacă nu e promovat sau dacă cuvântul cheie e super aglomerat.

 

Cuvânt cheie aglomerat = căutat de mulți, plătit de mulți în google ads, cu multe firme ce caută pagina 1. 

Bun: Trebuie să ai blog dacă ai ce spune și vrei să fii auzit, dacă știi cum să o spui mai bine ca alții (și eu știu) și meriți să fii găsit, dacă ai răbdare și știi că un brand se consolidează în timp. 

Diferența între un blog optimizat SEO (ce te ajută să fii găsit și vinde) și un blog care nu are decât valoare de informare și sună a compunere, în alt blog, curând. 

Dar în principiu, dacă primești un document word ce nu are subtitluri, nu vezi cuvinte subliniate sau îngroșate, nu vezi niciun CTA (buton de comandă cum vezi la final aici la mine) și nici măcar un link spre altceva, atunci ai în față o compunere și dacă aia vrei, e ok, dacă nu, caută un alt content writer. 

 

Și asta pentru că pe un blog de firmă poți avea diferite tipuri de blogui, prin scopul lor și ceea ce conțin și ce cer de la cititor sau ce îi dau:  informativ, consultativ, motivant, în loc de landing page, de vânzare, de beneficii, de tip testimonial, de tip interviu, long form, short form, cu date, cu inforgrafice, de sinteză, de laudă sau spre deliciul cititorilor etc etc etc.

 

Și pentru cei care înțeleg acum importanța, care sunt cele 3:

preț blog, cost blog, valoare blog

VALOAREA unui blog e formată din PREȚUL cerut de content writer MINUS COSTUL tău.

COSTUL TĂU la rândul lui e format din PREȚ cerut de content writer minus profit venit din acel blog. 

Perioada de colaborare optimă e cam de 3 luni, ca să vezi ce urcă în Google și de unde reușești să faci ceva audiențe ce cumpără și să populezi un blog cu autoritate și articole de calitate. 

Nu contează cât de DES postezi, ci calitatea postărilor. 

Un blog poate fi extraordinar de frumos, sau lacrimogen sau la sentiment, dar valoarea sa pentru tine să fie zero, adică să nu îți aducă mai mult de 30 de LIKES. Like-urile nu dau valoarea unui blog, ci ce audiență poți crea din ele și unde trimit ele cititorii. 

Și te poate costa un blog de 500 de cuvinte  – 20 de lei. Dar valoarea lui = zero va însemna că fiecare din acei 20 de lei a fost cheltuială. 

Sau un blog poate costa 500 de lei, dar valoarea sa va fi 4000, pentru că din acel blog ai reușit să vinză de 40.000 lei sau ai atras 20 de prospecți și asta e investiție. 

Și eu fac aceleași aprecieri când primesc cereri: pot ajuta, pot aduce rezultate, pot să mă înțeleg cu persoana ce reprezintă afacerea/brandul? Merită munca pentru acel preț? 

Ca să nu uităm că atât cel ce scrie, cât și clientul mai adaugă ceva în PREȚ: timpul petrecut discutând, unul ca să înțeleagă, celălalt ca să explice. Și uneori, fix acel timp e cel mai valoros și poate duce la blogul perfect, careu uneori se scrie mai repede decât a durat conversația. 

Limita de cuvinte o respect doar dacă mi se cere, altfel spun totul pe o temă, cam într-un blog de mai jos pentru care am fost plătită cu tarif standard, dar blogul a avut 1700 de cuvinte. Pentru că atât a fost de spus ca tema să fie relevantă. 

Și contează să îți placă ce faci, să respecți clientul, să îl înțelegi și să comunicați. Și mai ales, contează să primești confirmarea că munca mea a ajutat. Sunt de modă veche, mai mă interesează încă să ofer VALOARE. 

Acum, depinde de domeniu, de cuvinte cheie și de ce faci mai departe cu blogul dacă acesta ajunge un hit sau ajută pe moment sau e doar pasul 1 într-o campanie de marketing.

Important e ca într-o lume care tace, să ieși în evidență spunând ceva relevant.

Eu am ajuns să spun aceste lucruri pentru clienți diferiți. Care mai departe au obținut fani, sau au căpătat încredere în brand de la aceștia, au fost cititori care au început să urmărească brandul, să aprecieze sau să cumpere de la brand. 

Cam ca aceste bloguri cu valoare de pagina 1 Google:

  • cuvânt cheie: fotograf premiat – și cuvânt cheie: haine unicat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • cuvânt cheie: porțelan reducere  + cuvinte cheie: cum gătim pastele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • cuvânt cheie: tendinte 2020 casa + cuvânt cheie: afaceri paper flower

 

  • cuvânt cheie: street fashion 2020 + contabilitate 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cam asta ar fi micul studiu despre cum să alegi, la ce să te uiți și cum să calculezi ce preț blog să accepți. 

PS: Nu sunt de părere că trebuie să scrii/să ai pe blog doar articole de vânzare, pentru că cititorul simte asta. În schimb, cu clienții mei, oferim informație utilă, ajutor și tot ce am învățat le punem și lor la dispoziție. Ca expertiza noastră și faptul că ne facem temele să se vadă și să fie perceput de cititori ca informație BONUS. Și pentru asta să ne aleagă, pentru ce oferim fără să cerem nimic. 

PPS: dacă ți-a fost de folos acest blog despre preț, blog sau site sau brand de ai, susține-mă cu un like pe pagina de FACEBOOK BUSINESS pentru viitoare proiecte din Portofoliu sau de zi cu zi și mici sfaturi despre cum să optimizezi afacerea ta. 

Dacă vrei să scriu pentru tine, ne auzim pe unul din canalele de mai jos. 

Aici sunt!


Te-ar mai putea interesa:

Fiți buni, bine și cu minte, 


Cătălina, în cuvinte etc. Zi inspirată!

Studiu de caz: preț BLOG, cost BLOG, valoare BLOG

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *