fbpx
PORTOFOLIU: lemnisfera – naming firmă mobilă

Nume folosit fără acordul meu pe site, de clientul Mobilă Gherla, după ce inițial la discuție au spus că nu le plece. FERIȚI-VĂ de așa companii!

Colaborator: Brand agency Building47

Texte solicitate: nume companie necesar înregistrare OSIM și slogan pentru un client domeniu mobilă

Data realizării: februarie 2024

Stadiu: mie și colaboratorului ne-au spus că nu le plac variantele de nume. Au utilizat LEMNISFERA, fără acordul nostru, la nume colecție

Mai sunt si astfel de clienti.

 

Etimologie – romanic, fr. 

Creație cuvânt: lemn+sferă = Lemnisfera

Luând în considerare atât solicitările legate de prestigiu și clasă, dar și modul în care consumatorul percepe cuvântul de brand, am perceput identitatea LEMNISFERA ca una apropiată de dorințele consumatorilor (căutările de mobilă lemn, mobilă lemn masiv etc) şi atentă la detalii. Din aceste motive am concluzionat că cel mai bun mod de a descrie într-un singur cuvânt noua identitate începe de la A CREA acel cuvânt.

LEMNISFERA, numele propus de noi, este o reprezentare a universului de produse oferit de dvs. Conceput cu o simetrie muzicală și geometrică, LEMNISFERA este un nume uşor de acceptat în vocabularul consumatorului, uşor de recunoscut, de memorat şi, în cele din urmă, uşor de ales dintr-o serie de alte companii cu nume fără rezonanţă.

LEMNISFERA poate semnifica “sfera decorațiunilor”, poate fi şi “mobilă de calitate, de lemn”, dar, ceea ce contează, înainte de a-i atribui alte semnificaţii, este că se poate susţine singur ca un nume rezonant şi memorabil. Acest nume apelează la generalizare spre zona de material, iar produsele vor fi asociate cu o alegere de calitate. Aşadar, acest nume nu e doar un cuvânt nou, este o nouă identitate.

Posibile construcții: LEMNISFERA HORECA, LEMNISFERA LUXURY, LEMNISFERA Office, LEMNISFERA UNIQUE Furniture, LEMNISFERA Gallery STORE 

 

Când alegi un nume de brand: 

O companie se defineşte în faţa targetului şi se diferenţiază de competitori în primul rând prin nume. Un nume este amprenta pe care compania o lasă în conştiinţa cumpărătorului. Alături de produsele individualizate, numele companiei “mamă” reflectă o personalitate şi descrie un statut. Este imperativ necesar ca acest nume să fie ales în completarea unei strategii de expunere, gândită şi concepută să aducă beneficii. De la un nume poate porni o poveste şi o istorie. Sub acest nume se construiesc atributele necesare supravieţuirii în lumea bussiness.

Cuvântul ales să reprezinte compania trebuie să aibă puterea de a se apropia de public, puterea de a susţine un brand şi de a completa familia produselor, introducând noi membrii sub aceeaşi umbrelă.

Numele brandului umbrelă este cel care susţine şi potenţează toată gama de produse (sub-branduri), atât cele existente cât şi cele ce urmează a fi dezvoltate. Acest nume trebuie să fie îndeajuns de puternic pentru a surprinde esenţa întregului brand, dar să aibă şi o notă de discreţie, pentru a nu eclipsa domeniu sau a deveni prea comun ”Deco+ceva sau Ceva+Mob”, lucru care îngreunează selecția OSIM.

Aș dori să specific cât de solicitantă este sarcina de a inventa un nume care: să aibă sens, să nu pară forțat, să nu fie ”ciontit”, să nu pară tradus sau ”romanizat”, și mai ales, unul care să nu fie prezent pe #, lucru aproape imposibil în ziua de azi, cu miliarde de postări în social media. 

De obicei ofer 3 sau 5 variante. Toate au făcut research complet, de la etimologie, la scrieri greșite pe Google. 

*Variatele care nu vor fi selectate rămân în posesia intelectuală a creatorului și pot fi reutilizate în cazurile unde se aplică

Ce urmăresc:

  • Acoperirea dorințelor exprimate în brief (limba, necesar de alipire extensii, idee de lux, elegant, minimalist, fashion, Mi-am închipuit că numele este rostit de un influencer și l-am rostit pe cameră, am pus și grupul de focus să mi-l rostească)
  • Unicitate, lucru care îl face mai ușor de înregistrat OSIM, OHIM, iar procesul mult mai rapid. Specific însă faptul că rezultatele research-ului legat de OSIM este limitat, doar OSIM putând fi cel care spune dacă există mărci similare, și asta o fac doar în urma înregistrării și plății. Tot ce se poate face la acest pas este să ne asigurăm că numele este unul inventat și nu există aparent. De aceea trecem prin pași ide căutare Google și rețele sociale. 
  • Considerente lingvistice (numele nu poate fi transformat în altceva, peiorativ sau altfel)
  • Considerente estetice de personalizare prin logo/slogan
  • Lungime – necesar de luat în vedere aspectul de branding și includerea de materiale de branding, de la signalistica la personalizarea de cadouri pentru clienți, un nume scurt poate aduce: cost mai mic în personalizare (litere volumetrice, reclama luminoasă, insigne etc) și desigur recognoscibilitate.
  • Rezultatele pe căutări = trebuie să fie mereu pozitive. Cu cât are mai puține rezultate pe căutări este mai bine, dar și dacă se întâmplă ca Google sau rețelele sociale să dea rezultate, aceastea trebuie să ajute marca, nu să o ”denigreze”. De exemplu, căutările să nu fie canale pentru public mult diferit de al nostru, cu conotații sexuale sau deranjante. Cu cât mai puține rezultate avem, și cu cât mai elegante și high class, cu atât mai bine, ca asocierea să se facă doar cu lucruri de nivelul/prestigiul dorit de noi
  • Am căutat ca numele să nu poată fi scris greșit, iar dacă este, să nu apară rezultate negative sau ale concurenței 

 

Detalii în privat pentru achiziție nume companie, alte 3 nume disponibile

 

PS: Susține-mă cu un like pe pagina de FACEBOOK BUSINESS dacă îți place ce am lucrat și pentru viitoare proiecte din Portofoliu și modele despre CUM să scrii și tu diferite lucruri.  Dacă vrei să scriu pentru tine, ne auzim pe unul din canalele de mai jos. 

Contact pentru content writing!


Te-ar mai putea interesa:

 

Cătălina, în cuvinte etc. Zi inspirată!

PORTOFOLIU: lemnisfera – naming firmă mobilă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *