STUDIU DE CAZ: 3 pași necesari pentru orice firmă ca să atragă clienți AZI, cu buget mic
Client exemplu: andreidumitrache.ro
Domeniul: prestări servicii fotografie de nuntă
Strategia: vizibilitate + accesibilitate +informații de calitate
Ori de câte ori încep o colaborare cu cineva nou, trec prezența lor în online prin câteva aplicații și un șir de analiză. Ca să văd dacă elementele pe care le văd eu ca fiind de bază sunt prezente. Și acele elemente sunt câteva lucruri care pe mine în cei 10 ani de business m-au ajutat și au contat mai mult, atât în comunicare, cât și în a face economii. Mai jos ce poți face și tu de AZI pentru ca de mâine să fii mai vizibil și să începi să ai mai mulți clienți:
Bugetul depinde de afacere și de ce servicii sunt prestate, dar cred că poate genera ceva palpabil pentru oricine.
Așadar…
Pasul 1: Deschide GOOGLE – și lasă-l să te ajute.
La câte afaceri, din câte cunoașteți, ați văzut aceste rezultate display când îi căutați în google?
- exemplu 2
Pentru a avea și voi acel Google card ce apare în dreapta, din imaginea 1 de mai sus, cu o fotografie reprezentativă și informații de contact, precum și ce afișează imaginea 2, anume la o căutare generică ”fotograf brasov” afacerea clientului a apărut prima, nu e nevoie de mult.
Clientul aici nu apare printre primii pentru că are reclamă, nu pentru că a plătit. Ci dintr-un motiv simplu:
Claim my business – este primul pas pe care trebuie să îl faci când ai o afacere și un sediu. Prin asta îi spui lui Google că exiști, tu ești în locația aceea. Și în 15 minute deja apari pe hartă tuturor.
Avantaje:
- apari în căutări locale
- apari pe hartă și intri în mintea celor se uită pe hartă
- începi să ceri reviews și să le primești și prin asta să ai autoritate peste 90% din firme.
Asta pentru că foarte puțini încă au accesat opțiunea asta. Acum 3-5 ani, ca să Claim my business trebuie să faci ceva operațiuni complicate și să aștepți ceva săptămâni pentru un plic de confirmare de la Google. Acum, durează câteva minute și ești deja peste concurența ta.
Google my business are aplicație de mobil, unde poți să editezi textul de prezentare, să pui poze cu serviciile, să răspunzi la reviews. Și toate astea să te facă mai VIZIBIL.
Pasul 2: Pe FiLy – adică (Facebook-Instagram-Linkedin-Youtube) sau careul social, cum îi spun eu
Nu că ai nevoie de toate, pentru că orice afacere are publicul ei țintă și trebuie să îi vorbească acolo unde îl găsește. Adică dacă faci afaceri b2b, atunci pe Linkedin vei posta din greu, vei sta și vei interacționa.
Dar eu recomand mereu să ai aceste 4 profile puse la punct. Și durează 30 de minute să îl ai pe fiecare așezat așa cum trebuie, cu cele 4 elemente care să te facă mai VIZIBIL de AZI:
- cine sunt
- pentru cine fac ce fac
- de ce eu și nu alții
- comandă aici
Adică postările și profilul să fie clare și să răspundă la întrebările de mai sus.
Exemplu pentru Facebook, pe care îl puteți folosi de azi: Un pin post pe care eu îl recomand tuturor.
Spune cine ești, ce faci, ce clienți ai avut, care este USP-ul tău și cele mai utile informații, apoi poze cu tine și cu serviciile tale.
Pentru Instagram: să ai în BIO link spre site, date de contact și minim 1 poză pentru fiecare serviciu, cu descriere.
Pentru Linkedin: Pagină de persoană și pagină de companie, cu descriere, link spre site și la fel, câteva proiecte.
Pentru Youtube: pentru că YouTube aparține Google, dacă ai o postare video optimizată și ea prin titlu, în care te prezinți sau arăți câteva scene de la tine din afacere, la fel, vei fi privilegiat și pus în față de Google față de alții.
Cam așa:
Pasul 3: Pe site
Aici ai nevoie de 2 lucruri esențiale, zic eu, ca să primești trafic și traficul să devină clienți:
A. Scrie un BLOG pe nișa ta, cu scopul: să filtreze potențiali clienți, prin oferire de informație relevantă. Strategia de scriere a unui blog e puțin mai complexă. Trebuie să știi ce caută clienții tăi și când caută asta.
De exemplu, la Andrei am mers la începutul căutărilor unui cuplu care se potrivește profilului său de client. Ce caută un astfel de cuplu: wedding planner. Așa că am scris un blog care acum este pe prima pagină Google, organic și care ajută potențialii clienți și aduce trafic.
B. Află cine citește cu PIXELul Facebook. Partea 2 la acest pas este să știi cine citește acest blog. Adică pe site să ai pus un Facebook Pixel și să lași Facebook să facă targetarea în locul tău. Acest Pixel are următoarele beneficii:
- îți arată cine și unde a intrat pe site
- îți face economie de bani când dai reclame
- îți arată dacă merg reclamele
Bun, sunt gata astea toate, acum ce fac, aștept clienți?
Cam așa ceva, dar cu două mențiuni: să strigi puțin că exiști (adică să dai reclamă) și să știi cine și de unde te-a găsit.
Așadar, partea finală a strategiei începe cu 2 campanii: una de Engagement la postarea PIN POST și 1 de obținere clienți. Vezi această postare: STUDIU DE CAZ: RECLAMĂ PE FACEBOOK CE A ADUS 80 CERERI DIN 180 LEI
Și ori de câte ori te contactează cineva, întreabă cum a ajuns la tine, de unde și ce i-a convins. Asta o să te ajute să știi care mediu îți aduce clienți. Și acolo vei investi și mai mult timp și bani. Și vei știi ce îi interesează, iar asta valorează mai mult decât orice reclamă, pentru că poți relua traseul organic, cu un blog pe tema care îi intereasă pe ei.
Toate aceste acțiuni nu îți iau mult timp, dar fac economie de mulți bani și mai ales, te aduc pe harta furnizorilor locali. Și vei fi peste 80 la sută dintre companiile din România, care nu au aceste mici detalii puse la punct.
Cam atât, fiți buni, bine și cu minte!
Cătălina în cuvinte
How to:
- Vezi aici procedura de Claim my google business.
- Vezi aici procedura de Creare și inserare Facebook Pixel pe site
Să îmi spuneți dacă v-ar ajuta și ceva tutoriale video.
Sau mă puteți contacta să fac eu acești pași pentru voi. Pachetul se numește 3 pași vizibili în cuvinteetc și include: creare Pixel și instalare pe site, creare Facebook business manager, creare 1 blog optimizat, creare pin post dedicat.
Te-ar mai putea interesa:
- Portofoliu naming – Panibu
- Text prezentare video – Sun garden resort Cluj
- Video script – Nobila Casa